Przejdź to głównej części strony

API – bezpieczny kanał komunikacji pomiędzy systemami

13.05.2025
Czym jest API w faktoringu? Najprościej rzecz ujmując, to kanał komunikacji pomiędzy systemami klienta a systemami firmy faktoringowej. Bardziej szczegółowo, to narzędzie umożliwiające wymianę danych pomiędzy aplikacją Factornet a systemem księgowym w firmie klienta.

Application Programming Interface (API), czyli interfejs programowania aplikacji, otwiera drzwi do nowych możliwości i innowacji. Pozwala na sprawny przepływ informacji oraz obieg dokumentów. To z kolei pozytywnie wpływa na efektywność prowadzonego biznesu.

Decydując się na API, klient zyskuje:

•    automatyzację procesów związanych z zarządzaniem finansami – narzędzie nie wymaga interakcji użytkownika.
Zgłaszanie kontrahentów oraz wierzytelności odbywa się w pełni automatycznie. Ponadto komunikacja z API jest dwustronna. To oznacza, że klient ma dostęp do informacji o aktualnych statusach wszystkich faktur, zaangażowaniu na umowie, płatnościach oraz wielu innych cennych danych. Wszystkie te informacje mogą być dostępne bezpośrednio w systemie klienta, co znacznie ułatwia obsługę faktoringu i zapewnia:
•    redukcję kosztów i poprawę rentowności przedsiębiorstwa – automatyzacja procesów sprawia, że obsługa narzędzia nie wymaga dodatkowego etatu i oddelegowania pracownika,
•    szybką analizę danych finansowych, a to przekłada się na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych,
•    wygodny i bezpieczny sposób wymiany informacji – rozwiązanie, które oferuje PKO Faktoring, spełnia normy bezpieczeństwa stawiane przed instytucjami finansowanymi. Cała komunikacja jest szyfrowana, a przekazywane dane są bezpieczne.

Jakie procesy usprawnia API w PKO Faktoring?

•    codzienne zgłaszanie faktur w ramach faktoringu odwrotnego,
•    dodawanie dostawców,
•    pobieranie danych dotyczących statusów faktur, dostępnego limitu, naliczonych odsetek i prowizji.