Najlepsi mają faktoring... w PKO. Miraculum – tak pachnie sukces
Miraculum powstało w 1924 roku w Krakowie. Założył je lekarz dr Leon Luster. Była to jedna z pierwszych firm kosmetycznych w Polsce. Niewielka manufaktura, której działalność zaczęła się w piwnicy, obecnie sprzedaje swoje produkty nie tylko w Europie, ale też Ameryce Północnej, Azji i Afryce. W swoim portfolio ma perfumy oraz kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała, oraz depilacji.
Kosmetyczni pionierzy
• Naukowcom z Miraculum zawdzięczamy pierwszy polski szampon w płynie Finezja. Opracowali też Bioxilift, czyli naturalną alternatywę dla botoksu.
• Przedsiębiorstwo po raz pierwszy w naszym kraju zastosowało w kosmetykach ceramidy, algi i struktury ciekłych kryształów (poza gabinetem kosmetycznym).
• W 1931 roku w Paryżu Spółka otrzymała GRAND PRIX za puder do twarzy.
• Produkty Miraculum promowały takie znane twarze, jak piosenkarka i aktorka Hanka Ordonówna oraz Miss Polski i Wicemiss Europy z 1930 roku – Zofia Batycka.
• Marka Pani Walewska pojawiła się w 1971 roku. Nie każdy wie, że kształt opakowania stylizowany jest na kapelusz Napoleona.
Pozostałe marki należące do firmy to: Być Może, Chopin, Gracja, Joko, Lider, Miraculum, Paloma, Prastara, Tanita, Virtual oraz Wars.
– Cenimy sobie historię i tradycję. Nasza produkcja w większości odbywa się w Polsce. Tu mamy swoje laboratorium. Nasze receptury powstają w Krakowie. To on jest sercem Miraculum. Współpracujemy z dużymi, polskimi firmami, również z piękną historią – mówi Justyna Strugacz, Brand & Communication Manager w Miraculum.
Marka z duszą
Co wyróżnia firmę na rynku? Po pierwsze historia.
– Miraculum to nie tylko kosmetyki. To marka z duszą. Od ponad stu lat cieszymy się zaufaniem wielu pokoleń. Mamy wiernych fanów, którzy do nas dzwonią, piszą listy, e-maile, chwaląc nasze produkty. Jesteśmy ekspertami w goleniu. Dla mężczyzn, którzy cenią sobie tradycyjne golenie, kremy marki Lider i Wars to często numer jeden na rynku – opowiada Justyna Strugacz.
– Jako pierwsi w Polsce stworzyliśmy wodę perfumowaną klasy premium. Mówię tutaj o marce Chopin. Jesteśmy jedyną firmą na świecie, która może stosować nazwę Chopin w kosmetykach. Mamy wyłączną licencję od Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, z którym współpracujemy w zakresie różnych działań kulturalnych – dodaje.
Jak pielęgnować biznes?
Działać na rynku 10 lat to już sukces, a ponad sto – nie lada wyczyn. Branża kosmetyczna to jeden z najbardziej dynamicznych i konkurencyjnych sektorów.
• Rywalizacja z globalnymi koncernami, szybko rozwijającymi się markami oraz ofertą własną sieci handlowych,
• konieczność nadążania za trendami i dostosowywania produktów m.in. do zmieniających się regulacji unijnych,
• rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie jakości, składu i transparentności,
• presja na wprowadzanie innowacji i ciągłe odświeżanie oferty,
• potrzeba wyróżnienia się – zarówno unikalnym produktem, jak i przyciągającym wzrok opakowaniem
to wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć przedsiębiorstwa takie jak Miraculum.
Jak pielęgnować biznes? Przede wszystkim dbać o kondycję finansową firmy. Faktoring działa tu jak dobrze dobrany krem – wspiera na co dzień, chroni przed utratą płynności i pozwala zachować elastyczność niezależnie od sezonu.
Pozwala przedsiębiorstwom szybciej odzyskać środki z wystawionych faktur. Dzięki temu mogą bez przeszkód inwestować w rozwój i bieżącą działalność.
– Stale rozwijamy nasze portfolio, by utrzymać silną pozycję na wymagającym rynku kosmetycznym. Kluczowa jest dla nas elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Mimo wzrostów sprzedaży, w niektórych okresach firma mierzy się również z rosnącymi kosztami operacyjnymi i potrzebą optymalizacji procesów. W takich momentach faktoring staje się skutecznym wsparciem – tłumaczy Ewa Łabędź, Kierownik Działu Analiz i Sprawozdawczości w Miraculum.
Tak pachnie sukces
Faktoring:
• umożliwia szybkie uzyskanie pieniędzy za wystawione faktury,
• pozwala na lepsze zarządzanie kapitałem obrotowym. Nie ma potrzeby zaciągania kredytu,
• jest łatwiej dostępny, elastyczny, można go dopasować do sezonowości sprzedaży i nie obciąża bilansu firmy,
• redukuje ryzyko związane z opóźnieniami płatniczymi wobec kontrahentów,
• umożliwia sprawniejsze realizowanie zobowiązań, inwestowanie w rozwój i rozwijanie portfolio,
• motywuje kontrahentów do terminowych płatności.
Usługa ta sprawdza się także w przedsiębiorstwach, które współpracują z kontrahentami eksportowymi preferującymi długie terminy płatności.
– Faktoring ułatwia rozwój działalności na rynkach zagranicznych. Wspiera także tworzenie nowych produktów. Przyczynia się do optymalizacji kosztów finansowych. W porównaniu do kredytów może być bardziej elastycznym i korzystnym rozwiązaniem finansowym – wyjaśnia Ewa Łabędź.
Rozwiązanie to okazuje się efektywne także w przypadku działań in-out. Co to takiego? Najprościej rzecz ujmując, krótkie promocje, podczas których produkt trafia do sprzedaży na ograniczony czas i w określonej liczbie. Często są to specjalne edycje lub zestawy dostępne tylko przez kilka dni czy tygodni. Taki produkt ma przyciągnąć uwagę klientów i szybko się sprzedać. Akcje in-out są popularne np. w drogeriach i sieciach handlowych, gdzie liczy się efekt nowości i okazji.
– Występuje u nas sprzedaż in-outowa, czyli z dłuższym terminem płatności i na wyższe kwoty niż standardowa. Wtedy faktoring jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Środki, które wcześniej zainwestowaliśmy w produkcję, szybko się zwracają – dodaje Kierownik Działu Analiz i Sprawozdawczości w Miraculum.
Faktoring odblokowuje środki z wystawionych faktur, dzięki czemu pieniądze trafiają na konto niemal od razu. Zamiast czekać na przelew od kontrahenta, można działać tu i teraz: inwestować, zamawiać towar, opłacać zobowiązania. To rozwiązanie, które przyspiesza tempo działania, daje większą kontrolę nad finansami i pozwala rozwijać się bez zbędnych przestojów.
Jak faktoring to tylko w PKO
– PKO Faktoring oferuje solidne i elastyczne rozwiązania dla firm, które chcą poprawić swoją płynność finansową. To szybkie finansowanie faktur oraz wysokie limity faktoringowe, a wszystko w ramach sprawdzonej i bezpiecznej współpracy z PKO Bankiem Polskim – mówi Ewa Łabędź, Kierownik Działu Analiz i Sprawozdawczości w Miraculum.
***
PKO Faktoring to jeden z największych faktorów w Polsce. Rocznie finansujemy ponad 1,6 mln faktur o łącznej wartości przekraczającej 46 mld zł. Z naszych usług obecnie korzysta blisko 5 tys. firm. Na rynku finansowym działamy od 2009 roku. Mamy ofertę skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji. Tworzymy produkty w oparciu o indywidualne potrzeby klientów. Nasi eksperci każdego dnia dbają o to, by świadczyć usługi faktoringowe na najwyższym poziomie. Bezpieczeństwo finansowe oraz stabilność działania gwarantuje nam PKO Bank Polski – największy bank w kraju.
